Explosion!

Til helgen skal NIH fitness convention 2012 gå av stabelen, og nærmere 900 mennesker fra hele landet samles på Norges Idrettshøgskole! Her blir det 2 fulle dager med masse inspirasjon, faglig påfyll, sosialt samvær og motivasjon til å stå på videre! Selv skal jeg holde en aerobictime kalt «Explosion», sammen med en annen foreleser ved NIH, Anne Riege. Dette er en intervallpreget time med bruk av ulike metoder innen saltrening, så her blir det trøkk! Jeg har derfor tråkket gruppetreningsgulvet på NIH mye de siste dagene, og krysser fingrene for at en litt kronglete hofte henger med meg hele veien. Jeg gleder meg masse, og skal selvfølgelig ta masse bilder og lage et innlegg om convention etter helgen.

Ellers må jeg igjen oppfordre dere til å komme dere ut i frisk luft, til tross for mørkere tider og vekslende vær! Den daglige dosen med frisk luft og avkobling gjør underverker for både kropp og hode, og man sover så mye bedre. Det er vakkert ute, bare se under!

Idag skinner solen, så nå knytter jeg løpeskoene på og skal teste pyramideintervall! Puh!

Jeg løper da først ca 10 minutters rolig oppvarming og følger deretter følgende opplegg:

– 1 min drag (anstrengende) – 1  min rolig (lite anstrengende)

– 2 min drag (anstrengende mot meget anstrengende på slutten) – 2 min rolig (lite anstrengende)

– 3 min drag (anstrengende mot meget anstrengende og helt på slutten ekstremt anstrengende) – 3 min rolig (lite anstrengende)

– 4 min drag (samme intensitet som forrige drag) – 4 min rolig (lite anstrengende)

– 3 min drag (samme som sist) – 3 min rolig (lite anstrengende)

– osv nedover igjen (2 min, 1 min) , på samme måte som jeg jobbet oppover i varighet på dragene, med samme intensitet.

– Avslutter med en rolig nedtrapping, og en klapp på skulderen:)

God trening til alle dere, og god helg når den tid kommer:)