Legg inn motbakkeløp i joggeturen

Hei! Var ute på løpetur i skogen med hunden i går.

Jeg er så glad i i løpe på skogsløyper. Gjerne med mye steiner og røtter for da må jeg konsentrere meg om hvor jeg setter bena og glemmer helt å kjenne etter om jeg blir sliten. Synes turen går som en lek. Jeg har jo også med hunden som gjør at tempo varierer gjennom turen. Jeg startet med å løpe cirka 30 minutter innover skogen til jeg kom til en skikkelig lang motbakke.

Der stoppet jeg og bandt hunden til ett tre, slik at jeg kunne kjøre seks stigningsløp opp denne bakken og gikk ned mellom hvert løp. Jeg tipper at bakken var cirka 150 meter lang.

Det var slitsomt men helt topp, følte virkelig at jeg hadde gjort en bra økt. Pulsen blir høy og melkesyra kommer så det holder, – det er så vidt beina går fremover på slutten av bakken.

Bellmann, joggevennen min.

Etter de seks stigningsløpene fant jeg en lysning i skogen hvor jeg kjørte noen styrkeøvelser. Gjorde armhevninger både med smalt og bredt grep. Når du kjører smalt grep jobber du veldig godt med triceps (bakside av arm) og jeg liker å kombinere disse. I pausen mellom armhevninger gjorde jeg sideplanke og rett planke.

Sideplanke

Rett planke med ekstra utfordring ved løft av ben.

Armhevning smalt grep.

Jobbet i cirka 15 minutter med styrkeøvelsene, før jeg avsluttet med rolig jogging hjem. Returen tok cirka 20 minutter.

Var veldig fornøyd etter økten og tenkte dette var noe flere burde prøve!

Lykke til.

Vennlig hilsen Trine

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *