Ta med treningsutstyr i feriekofferten

Nå som vi nærmer oss sommerferie og andre rutiner enn de vi ukentlig har, kan du ta med deg noen pilatesøvelser og tips til kondisjonstrening du kan gjøre gjennom ferien.

Vi reiser på ferie om to uker og jeg har allerede pakket ned tynn matte, treningstrikk og stor treningsball som jeg har tatt ut luften av, – tar med pumpe.

Jeg kombinerer alltid styrketrening med noe utholdenhetstrening, og da gjerne løping. Dette legger jeg alltid opp til å gjøre om morgenen fordi jeg synes det er for tøft å trene etter en lang dag på stranda. Dette fungerer godt, men det er avhengig av disiplin og vilje til å utføre trening gjennom ferien.

Pleier å løpe en tur på 45 minutter. Det blir mye asfalt da det er lite skogsterreng i nærheten, selv om jeg ikke liker det like godt.

En av dagene i uka legger jeg opp til intervall-løping. Da kjører jeg kortintervall på bane eller gressplen. Jeg løper i 30 – 40 sekunder, og dette gjør jeg 6 ganger med 15 sekunders pause mellom hver. 6 drag utgjør en serie. Etter 6 drag tar jeg en lengre pause på 3 minutter. Serien med 6 drag gjør jeg 4 ganger.

Det ligger et helsestudio i nærheten av der vi bor i Spania, så jeg tegner en måneds medlemsskap. Går en fast dag på spinning og trener gjerne styrke to ganger i uken.

Utstyret jeg har med hjemmefra bruker jeg ofte etter løpetur, det tar cirka 20 minutter å trene seg gjennom de store muskelgruppene. Dette er øvelsene jeg gjør:

1. Kjører utfall knebøy på bena.
2. Bruker ball til øvelser for mage, side og rygg,

Bakside lår og rumpe

 

Utside lår og rumpe. Løft strakt ben opp fra gulvet, opp i hoftehøyde.

 

Tådypp: før ballen ned bak hodet samtidig som du fører tå mot gulv. Magenøvelse

 

Planke med bena på ball. Du kan også sette bena i gulvet og albuer på ball. Fokus på rett kropp.

3. Legger også inn noen øvelser med treningstrikk for armene.

For biceps, eller armbøyer.

 

For triceps, eller armstrekker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *