My favorites!

En lett forkjølelse og allergi satte meg lett ut av trening forrige helg og starten av uken, men jeg har vært langt fra sengeliggende! Gjensynsgleden med jentene på lørdag var enorm, og vi prioriterte familieturer i skog og mark både i helgen og på mandag/tirsdag. Anna koser seg i bæremeis, mens Marie (3 år) traller rundt i eget tempo og leker Espen Askeladd. Vi kommer hjem med lommene fulle av pinner, steiner, hvitveis og kongler! Kvalitetstid!

Siste del av denne uken har derimot vært full av trening:) Løpeturer og styrke har stått på planen, og det skjer tradisjon tro i forbindelse med henting og levering i barnehagen. Jeg har jo verdens beste arbeidsplass med tanke på treningsfasiliteter, så det er bare å ta for seg! De siste to dagene har jeg satt Anna (sovende) ved friidrettsbanen på NIH og rett slett løpt rundt og rundt og rundt… Ikke spesielt morsomt, men deilig å kunne løpe litt fortere enn jeg kan med vogn. Under ser dere bilder av mine absolutt tre favorittøvelser når det kommer til styrke på bena.

Knebøy (bilde av utgangsstilling), utfall og strake markløft:

 

På vei hjem idag ble det også tid til noen intervalldrag på flatmark (nye løpesko var på plass, og de måtte testes skikkelig!). Ikke så lett å ta bilder av seg selv i aktivitet ute i bushen, men jeg ble ganske så sliten og peser som en hval på dette bildet! Jeg bruker å trene intervall i motbakker, men innimellom er det godt å løpe på flatmark, slik at man får mer tempo på bena. Strekningen bak meg på bilde ble gjennomført i 8 drag (løp ikke lenger enn at jeg hadde kontroll på barnevogna), med rolig småjogg og heseblesing tilbake. Puh!!!

 

 

 

2 tanker om “My favorites!

  1. Synes det er fantastisk at du tar med deg baby og barnevogn på trening! De fleste går vel turer med sine men jeg hadde nok ikke kommet på å kjøre intervall med barnevogn!! Kjempeflott at du skriver om slike treninger:)

    • Hei!
      Så gøy å høre at du får «nye» tips til trening! Det er jo ikke alltid så lett å få tid til trening på ettermiddagen eller kvelden med små barn, så vi må bruke fantasien:) Både intervaller og løping rundt på bane fungerer kjempebra (så lenge de sover da:)
      Skal komme med flere løsninger etter hvert!

      MVH Anne Mette

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *