Hjemmetrening!

Med strålende sol og vår i luften kan det være vanskelig å komme seg inn for å trene styrke. Noen enkle hjemmeøvelser kan derfor holde styrken noe ved like, og det trenger ikke ta så mye tid. Øvelsene under kan også gjøres ute i hagen eller på en balkong:) De dagene jeg er alene hjemme med jentene, må jeg «snike» inn litt ekstra aktivitet, noe som er gøy for både store og små. I går ble det derfor 15 minutter trampoline med Marie (og det kan være skikkelig slitsomt!), med påfølgende styrkeøvelser hjemme.

Utfall (bulgarsk utfall): fremre ben trenes. Knær og tær peker i samme retning, snu bevegelsen ved ca 90 grader i kneleddet.

Mageliggende benløft: Sete  trenes. Hev og senk bena, strake ben er enda tyngre.

Push-ups: Bryst og triceps trenes. Gå ned på gulvet og knærne om det blir for tungt.

Dips for bakside overarm: Triceps trenes. Senk langsomt ned med god kroppsholdning, snu ved ca 90 grader i albuleddet.

«Båten» på puff eller stol: Mage trenes. Stabiliser buken, og varier evt med å føre bena nærmere overkroppen.

God påske, håper alle får masser av frisk luft!