Pausegymnastikk!

Jeg fant en gammel gym-matte for barn på loftet hjemme hos mine foreldre, som jeg fikk av min bestefar for mange år siden. På den står det illustrert 12 «mosjonsøvelser», og kan fungere supert som «pausegymnastikk», enten hjemme eller på jobben. Det er selveste Solan Gundersen som illustrerer øvelsene på matta, så dette ser ut til å kunne fungere for alle!

Her er øvelsene:

1, 60 sekunders jogg på stedet.

2, Stående vridning av kroppen mens en og en arm føres bakover og tøyes.

3, 30 sekunders svikthopp med bendeling og armsving ut-ned.

4, Bøyning fra side til side med armsving over hodet og en tøyning.

5, Stående sideveis kroppsrulling. 3-5 ganger hver vei.

6, Sitt ned på rompa, rull ned og opp igjen.

7, 30 sekunders svikthopp med høye kneløft og armsving.

8, Bryst- og benløft fra mageliggende.

9, Push-ups.

10, Knebøy og strekning.

11, 60 sekunders jogg

12, Hvile, avslapning, dusj og kraftig frottering.

Høres ikke dette bra ut? Gjør gjerne èn eller flere av disse innimellom jobbing, matlaging, tv-tiiting eller hva det nå skulle være:)

I helgen fikk jeg kun presset inn en kort joggetur på 30 min. OG; til alle som mener at 20-30 min jogging blir så lite at det ikke er noe vits, så tar dere helt feil! Det er mye bedre enn ingenting!!! Vi hadde 100 års jubileum i Nordre Land idrettslag, så det meste av tiden gikk med til feiring:) Fantastisk morro med lang idrettshistorie, stor fest og masse gamle kjente:) I tillegg fikk bygda en verdensmester i skiskyting på fredag, så her kan man lett si at feiringen tok overhånd!

Det er stengt for kommentarer.